296 морины хүчтэй 800 кг жинтэй Mk1 Ford Escort RS
Boreham Motorworks нь Фордоос албан ёсоор авсан лицензийн эрхийн хүрээнд Mk1 RS-ээ танилцууллаа.
Boreham Motorworks компани “Гадаад үзэмж болон хэмжээнд гол анхаарлаа хандуулсан” хэмээн товч тайлбарыг хийсэн. Учир нь жижиг хэдий ч илүү хүчирхэг хөдөлгүүрийн сонголттой.
Гол нь энэ хөдөлгүүрийн хоёр дахь хувилбар нь 2.1 литрийн багтаамжтай дөрвөн цилиндртэй, давхар дээд камер, ган бэхэлгээ, бэлдэц бүлүүрээс гадна ердөө 85 кг жинтэй “мотоспортоос гаралтай” шинэ хөдөлгүүр юм.
Мөн 296 морины хүчтэй, таван шатлалт хурдны хайрцаг болон “гүйцэтгэл, сэтгэл хөдөлгөм дуу чимээнд тохируулсан” титан яндангийн системтэй танилцуулагдаж байна. Моторын чимээ шуугиан нь нэлээд сул байх болно гэжээ.
Boreham өөр нэг хөдөлгүүрийн хувилбарыг санал болгох гэнэ. Стандарт тохируулгатай 1.8 литрийн багтаамжтай “Twin Cam” түлш шахах ба хуурай савтай – 182 морины хүчийг 9,000 эрг/мин хүртэл хурдасгадаг. Энэ нь дөрвөн шатлалт механик хурдны хайрцагтай холбоотой юм. Мэдээжийн хэрэг тус машин хойд дугуйгаар хөтлөгчтэй.
Тиймээс Борхэм RS-ийг 1970-аад оны Форд загвартай төстэй загвараар дахин бүтээж түүнийг илүү бат бөх, илүү үр ашигтай, хатуу гадаргуутай болгосон байна.
Иймээс их биеийн угсралтад зориулсан шинэ бэхэлгээг зохион бүтээж, үйлдвэрлэж, капот, ачааны таг, дотоод бүтцэд карбон файбер суурилуулсан. Биеийн үндсэн хавтангийн ган хүчитгэсэн, илүү өргөн дотоод нуман хаалгатай. Хөнгөн цагаан болон титан зэргийг арын тэнхлэгт оруулж өгчээ.
Хөвөгч арын тэнхлэгүүдийн тухай ярихад Boreham шинэ худалдан авагчдад хуучин RS-ийн гүйцэтгэлийг мэдрэхийн тулд ATB хязгаарлагдмал гулсалтын ялгаа болон замын дифференциал мэдрэгч суурилуулсан. Мөн цахилгаан жолоодлогогүй ABS, зүтгүүрийн хяналт тоормосны серво дээр нэмэлт өөрчлөлт оруулжээ. Борхэм энэ туршлагыг “удирдах боломжтой хэт жолоодлого” бүхий “висцерал” гэж тодорхойлсон.
Анхны машин нь Mk2 Escort байсан загварын захирал Уэйн Бургесс RS-ийн анхны хэлбэрийг маш нарийн сайжруулсан. Дөрөвдүгээр бамперууд болон хянах самбарыг хасаж, сараалжны хүрээ нь хөнгөн цагаан болсон бол их гэрэл нь “уралдааны үеэр ихэвчлэн наасан сонгодог гэрлээс санаа авсан”.
“Ford Escort Mk1 RS-ийг шинэ үеийнхэнд зориулж машин бүтээх биш” гэж Boreham Motorworks-ийн босс Иайн Муир хэлэхдээ, “энэ нь хагас зуу гаруй жилийн турш жолоодлогын сонирхогчдод урам зориг өгсөн өвийг хүндэтгэх явдал юм” гэв.
Үнийн хувьд энэхүү авсаархан машин нь 295,000 фунт стерлингээс эхэлнэ гэв.