Honda арван жилийн дотор бүрэн цэнэглэлтээр 1000 км хүртэлх явах чадалтай цахилгаан машинуудаа зах зээлд нэвтрүүлнэ
Хонда 2040 оноос хойш өөрийн ирээдүйн цахилгаан машинууд бүрэн цэнэглэлтээр 776 миль замыг туулах болно гэж мэдэгджээ. Гэхдээ нэг том асуудал бий.
Японы автомашин үйлдвэрлэгч хамгийн сүүлийн үеийн багцуудаар тоноглогдсон анхны цахилгаан машинууд энэ арван жилийн эцэс гэхэд бүрэн цэнэглэлтээр 620 миль буюу 1000 км явах чадвартай болно гэж мэдэгджээ. Энэ нь өнөөгийн зах зээлийн EV-ийн хүрээнээс бараг хоёр дахин их юм.
Хондагийн бүтээсэн шинэ хатуу төлөвт батарейнууд нь цэнэглэлтийн удаашралыг асуудал биш болгохын зэрэгцээ одоогийн шингэнд суурилсан лити-ион эсүүдээс 50% жижиг, 35% хөнгөн, үйлдвэрлэхэд 25% хямд байх болно гэв. Хатуу электролитийн эсүүд нь өнөөгийн зах зээл дээр бэлэн байгаа зүйлээс хамаагүй аюулгүй байхаас гадна илүү хурдан цэнэглэдэг юм.
2040 оноос хойших зорилтууд бүр ч их амбицтай. Энэ хүрээг 776 миль болгон ахиулж, хэмжээ, жин, өртөг нь бүр ч бага байх болно.
Өнгөрсөн сарын сүүлээр Японд болсон хэвлэлийн бага хурлын үеэр автомашин үйлдвэрлэгчийн удирдлагууд энэ бүхнийг тайлбарлав. Хонда туршилтын үйлдвэр байгуулснаа зарласнаас хойш долоо хоногийн дараа энэхүү танилцуулга нь хатуу төлөвт батарейг хэрхэн тогтвортой, өргөн цар хүрээтэй болгохыг харуулжээ. Ирэх сараас туршилтын үйлдвэрлэл албан ёсоор эхэлнэ.
Энэ бүхэн гайхалтай сонсогдож байгаа бөгөөд ахиц дэвшил гарахыг үгүйсгэх аргагүй ч Хондагийн удирдлагууд өмнө нь тулгарч буй томоохон саад бэрхшээлийг зогсоосонгүй. Хамгийн том асуудал бол автомашин үйлдвэрлэгчийн туршиж байгаа батарейны загвар нь өчүүхэн бөгөөд ямар ч тээврийн хэрэгсэлд ашиглах боломжгүй бөгөөд хэмжээ нь 100 дахин жижиг.
“Тийм ч учраас бид хэмжээ, масс үйлдвэрлэхтэй холбоотой аливаа асуудлыг аль болох хурдан тодорхойлж, шийдвэрлэхийн тулд туршилтын шугамыг бий болгосон” гэж Honda R&D-ийн шинэлэг судалгааны шилдэг ахлах инженер Такеши Уэда хэлэв. “Бид загвар батерейгаа 100 дахин том болгох ёстой. Тэднийг хэрхэн бөөнөөр нь үйлдвэрлэх үе шатанд оруулах талаар ажиллаж байна” гэв.
Бусад асуудлууд нь үйлдвэрлэлийн үйл явцтай холбоотой. Шаазан тусгаарлагч нь хагарч, шаваас шиг электролитэд дендрит үүсэж, улмаар богино холболтын асуудал гарах боломжтой. Мөн уур амьсгалын хяналтын асуудал байдаг – байгууламжийн чийгшил бага байх ёстой бөгөөд энэ нь ихэвчлэн асар их хэмжээний эрчим хүч шаарддаг асар том тоног төхөөрөмж гэсэн үг юм.
Гэхдээ Хонда эдгээр саад бэрхшээлийг даван туулж чадна гэдэгт итгэлтэй байгаа бололтой. Электролитийг жигд, хэт авсаархан давхаргад дарахын тулд энэ нь өнхрөх шахах аргыг сонгосон бөгөөд энэ нь нимгэн хальсыг хурдан болгодог. Электролитийн зутанг тасралтгүй холих аргыг ашиглан хийх бөгөөд энэ нь ердийн лити-ион эсүүдэд ашигладаг багц процессоос гурав дахин хурдан байдаг. Чийглэгийг бага байлгахын тулд Хонда үйлдвэрлэлийн процесс бүрийг уур амьсгалын хяналттай өөрийн бүсэд багтаахыг сонгосон бөгөөд энэ нь нэг өрөөнд асар их хэмжээний агаарыг халаах, хөргөх шаардлагагүй тул эрчим хүчний зардлыг бууруулахад туслах болно.
Honda R&D Co-ийн ерөнхийлөгч Кейжи Отсу хэлэхдээ “Манай бүх хатуу төлөвт батарей нь энэ EV эрин үед тоглоомыг өөрчлөх болно.” гэж мэдэгджээ.
Хонда бол хатуу төлөвт батарейны мөрөөдлийг бодит болгохыг оролдож буй томоохон тоглогчдын нэг юм. Тоёота, Ниссан, Стеллантис, BMW, Фольксваген нар бүгд бие даан эсвэл гуравдагч талын компаниудтай хамтран ажиллах замаар нэг зорилгын төлөө ажилладаг.