АвтоБизнес

Хятадын General Motors бүтцийн өөрчлөлтөөс 5 тэрбум гаруй ам.долларын хохирол амсана гэж тооцоолжээ  

SAIC Motor Corp-тай хамтарсан үйлдвэрийнхээ бүтцийн өөрчлөлтийг хүлээж байна.

Хятадад бэлэн бус төлбөр болон хасалтаас болж 5 тэрбум гаруй долларын хохирол учирна гэж Детройтын автомашин үйлдвэрлэгч Лхагва гарагийн өглөө холбооны мэдүүлэгтээ хэлжээ.

GM Хятад дахь хамтарсан үйл ажиллагааныхаа үнэ цэнийг 2.6-2.9 тэрбум ам.доллараар бууруулна гэж найдаж байна гэв. Түүнчлэн “үйлдвэрийг хаах, багцыг оновчтой болгох” зэрэг бизнесийн бүтцийн өөрчлөлтөд зориулж дахин 2.7 тэрбум долларын төлбөр төлнө гэж мэдүүлсэн байна.

Өмнө нь Хятад дахь үйл ажиллагаагаа өөрчлөх төлөвлөгөөгөө зарлаж байсан GM хүлээгдэж буй хаалтын талаар нэмэлт мэдээлэл өгөөгүй байна.

“Бидний хэлсэнчлэн хөрөнгийн үр ашиг, зардлын сахилга батыг анхаарч, зах зээлд тогтвортой, ашигтай байхын тулд Хятад дахь бизнесээ эргүүлэн SGM-тэй хамтран ажиллаж байна. Бид түнштэйгээ бүтцийн өөрчлөлтийн төлөвлөгөөгөө эцэслэхэд ойрхон байгаа бөгөөд 2025 онд Хятад дахь үр дүн жилээс жилд сайжирна гэж найдаж байна” гэж GM цахим шуудангаар мэдэгдэв.

GM хамтарсан үйлдвэрийг Америкийн автомашин үйлдвэрлэгчээс “шинэ мөнгөн хөрөнгө оруулалтгүйгээр бүтцийн өөрчлөлт хийх чадвартай” гэж үзэж байна.

Бүтцийн өөрчлөлтийн зардлын дийлэнх хэсгийг 4-р улиралд бэлэн бус, тусгай зүйлийн төлбөр гэж хүлээн зөвшөөрөх төлөвтэй байна. Энэ нь тэд автомашин үйлдвэрлэгчийн цэвэр орлогод нөлөөлнө гэсэн үг боловч хүү, татварын өмнөх тохируулсан орлогод нөлөөлөхгүй бөгөөд энэ нь Уолл Стритийн хянадаг гол хэмжүүр юм.

Засгийн газрын дэмжлэгтэй дотоодын автомашин үйлдвэрлэгчдийн өрсөлдөөн нэмэгдэж, автомашины үйлдвэрлэл, цахилгаан автомашины талаарх хэрэглэгчдийн ойлголт одоо үед GM-ийн Хятад дахь үйл ажиллагаа сүүлийн арван жилд ашгийн төлөө бус чанартай үйлдвэрлэл рүү шилжсэн.

GM-ийн Хятад дахь үйл ажиллагаа болон хамтарсан компаниудын хувьцааны орлого 2014, 2015 онд 2 тэрбум гаруй долларт хүрч дээд цэгтээ хүрсэн юм.

GM-ийн Хятад дахь зах зээлд эзлэх хувь, түүний дотор хамтарсан үйлдвэрүүд 2015 онд ойролцоогоор 15% байсан бол 2023 онд 8.6% болж огцом буурч, 2003 оноос хойш анх удаа 9% -иас доош буурчээ. GM-ийн үйл ажиллагаанаас олсон орлого мөн буурч Зохицуулалтын мэдүүлгийн дагуу 2014 онд дээд цэгтээ хүрснээс хойш 78.5% хүртэл буурсан байна.

GM-ийн Buick, Chevrolet зэрэг АНУ-д төвтэй брэндүүдийн борлуулалт SAIC Motor, Wuling Motors болон бусад компаниудтай хийсэн хамтарсан борлуулалтаас илүү буурсан байна. Өнгөрсөн жил Хятадад борлуулсан 2.1 сая автомашины 60 орчим хувийг хамтарсан үйлдвэрийн загварууд эзэлжээ.

2009 оноос хойш Хятадад GM-ийн цорын ганц улирлын алдагдал нь 2020 оны эхний улиралд коронавирусын тахлын улмаас 167 сая долларын алдагдалтай байсан бол 2022 оны хоёрдугаар улиралд 87 сая долларын алдагдал хүлээсэн байна.

Детройт дахь автомашин үйлдвэрлэгч энэ онд Хятад дахь үйл ажиллагааныхаа өөрийн хөрөнгийн орлого гурван улирал дараалан алдагдалд орж, нийт 347 сая долларын алдагдал хүлээсэн байна. Үүнд гуравдугаар улиралд 137 сая ам.долларын алдагдалтай ажилласан байна.

Холбоотой мэдээнүүд

Back to top button